שיעור מבנו של רה"מ לשעבר: כך מציגים חרדים כ"אוהבי קצבאות"

    חיים הלר 3 Comment on שיעור מבנו של רה"מ לשעבר: כך מציגים חרדים כ"אוהבי קצבאות"
    17:31
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on לאחר 'סערת מטולה'; גולדקנופף מתנצל: "שגיתי בלשוני"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האגדה לפיה חרדים רבים "מתפרנסים" הודות לקצבאות הילדים הופרכה זה מכבר והוכח כי מכמה מאות שקלים שמקבלים בקצבת הילדים אי אפשר להתפרנס, אולם הדבר לא מפריע למתנגדים רבים להמשיך ולהפיץ את האגדה.

    במאמר שפרסם הבוקר בידיעות אחרונות גלעד שרון, בנו של אריק שרון, הוא מציע לחרדים שלא להתפרנס מקצבאות הילדים באמצעות משל ותחת הכותרת "האריה שאהב קצבאות" – כשהמשמעות המובנת היא ש"החרדים אוהבים קצבאות" כביכול.

    בתחילת מאמרו כותב גלעד שרון "אסור ששום ילד בארץ יהיה רעב, אסור שלא יהיה לו מה ללבוש, ואסור שיחסר לו דבר לצורכי לימודיו. אסור גם שהורים יתפרנסו מקצבאות הילדים. זו לא יכולה להיות שיטה או "מקצוע".

    בהמשך המאמר הוא כותב "דברי אוהב לחרדים, שרבים מבני משפחתי נמנים עימם".

    והוא ממשיל משל "אתם מזכירים לי גור אריות שמשחק עם המטפל שלו. הזמן עובר, כפיר האריות גדל וממשיך לשחק עם המטפל, אלא שהוא כבר אינו גור קטן – הוא אריה גדול. גדול מדי בשביל לשחק עם המטפל. הסיבה שלא תוכלו להמשיך לאורך זמן בדיוק באותו אורח חיים היא הצלחתכם.

     מנטלית אתם מרגישים כמו אותו גור – שמישהו אחר יתגייס וישמור, אתם הרי עוד גורים. אחוז המועסקים נמוך בהרבה מהממוצע (56% מהגברים החרדים לעומת כ־90% מהגברים היהודים הלא־חרדים), הקצבאות יקפיצו משפחות ברוכות ילדים מעבר לקו העוני, ובכלל המדינה היא מכשיר לדאוג לגור הקטן. אבל כל כך גדלתם שזה פשוט לא יוכל לעבוד ככה יותר. נכון שיש שינוי בשנים האחרונות, אבל זה קורה לאט מדי ולא באמת חדר לתודעה. ‏תבינו, המטפל אינו יכול יותר לשאת אתכם על כפיים, אתם גדולים מדי".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      יש לך פיתרון חלופי הדיוט?

    2. 1

      גלעד! הדיוט, נראה לך שאפשר לחיות מקצבאות ילדים?